Škola plivanja
Omogućila partnerska udruga u projektu „B(r)ojanje“: Udruga „Pogled“-Nedelišće
Vitae.U.S.R.
Program Škole plivanja
Cilj programa je okupljenoj korisnicima od prošle omogućiti provedbe programa obuke neplivača, škole plivanja i kineziterapije kako bi stekli primarno-osnovno znanje iz plivanja koje je potrebno za daljnje učenje plivačkih stilova, a sekundarno kako bi se utjecalo na stjecanje navike svakodnevnog tjelesnog vježbanja kako zbog prevencije bolesti lokomotornog sustava i respiratornog sustava tako i zbog učenja osnovnih zdravstveno-higijenskih navika te socijalizacije.
Specifični mjerljivi ciljevi za korisnike s autizmom koji se žele uključiti u program obuke:naučiti korisnike ponašanju u društvenim prostorijama (presvlačenje u zajedničkim svlačionicama, tuširanje, odlazak na WC, stajanje i hodanje u određenim formacijama, čuvanje i pospremanje rekvizita, poštivanje individualnih razlika i potreba svakog djeteta), naučiti biti samostalan u vodi, naučiti uranjati glavu u vodu što je preduvjet za učenje plivačkih tehnika.
Projektne aktivnosti, koje je istakla kvaliteta rada s djecom s posebnim potrebama, naišle su na opće zadovoljstvo njihovih korisnika što je rezultiralo odjekom među svim predškolskim ustanovama koje su pozdravile projekt. Isto tako mnoge udruge osoba s invaliditetom, među njima i udruga „Pogled“ izrazile su želju za suradnjom.
Potreba provedbe programa proizlazi iz: 1. Uvjeta života u suvremenom društvu koji svode potrebu za ljudskim fizičkim radom i kretanjem na nisku razinu 2. Bolesti uzrokovane hipokinezijom koje predstavljaju najveći problem suvremene medicine 3. Dominantno velikog broja tjelesno neaktivne djece i građana u RH 4. Sport kao sredstvo preventivnog djelovanja među djecom i mladima 5. Unapređenje kvalitete života djece s posebnim potrebama i poteškoćama u razvoju. Navedeni čimbenici, usprkos sve većoj medijskoj pažnji koja se poklanja toj problematici, ne pokreću, barem ne u dovoljnoj mjeri, redovnu populaciju, a kamoli osobe s invaliditetom čija cjelokupna problematika je marginalizirana. Uz uzroke socijalnog karaktera, treba pridodati i činjenicu niskog stupnja obrazovanosti osoba s invaliditetom te nedovoljno senzibiliziranu spoznaju o potrebi svakodnevnog tjelesnog vježbanja kao kulturi življenja te ne postojanja strategije razvoja sporta i rekreacije za osobe s invaliditetom kako na lokalnoj razini tako i na razini države.
Tako obitelj, je bila i ostaje, primarna životna sredina, roditelji su stručnjaci koji za svoje dijete nose veliku odgovornost. Roditelji su ti koji svojem djetetu postavljaju i čine životno okruženje, emocionalnu sigurnu atmosferu i tako potiču razvojne potencijale djeteta no u većini slučajeva bez financijskih sredstava brzo postaju nemoćni.
Materijalni uvjeti rada
Bazeni sadrže posebne svlačionice za prihvat djece prilikom organiziranog dolaska na bazene. To uvelike olakšava brigu o disciplini, osobnoj garderobi učenika, tuširanju i sušenju djece nakon nastave i sl. jer se učenici ne miješaju sa ostalim posjetiteljima bazena.
Što se tiče samog objekta na kojem se realizira program obuke neplivača učiteljima i učenicima su na raspolaganju:
- Bazen za plivače:
- površina 25 x 17 m. ( mogu se postaviti 6 plivačkih staza)
- dubina 1,8 m
- temperatura vode 26 – 28 0 C.
- Bazen za neplivače:
- površina 13 x 8 m
- dubina 0,8 – 1,3 m
- temperatura vode 28 – 30 0 C.
- Rekreacijski bazen :
- površina 224 m2
- dubina 1,3 m
- temperatura vode 30 – 32 0 C.
- Dječji bazen:
- površina 28 m2
- dubina 0,3 m
- temperatura vode 30 – 32 0 C.
Cilj i zadaće programa
Rad na suhom
CILJ: stjecanje i obnavljanje osnovnih motoričkih struktura za uspješno savladavanje obuke iz plivanja. Provodi se kroz:
- igre na suhom: koriste se za dizanje emocija, a poznate su djeci iz vrtića i škole
- metodika disanja na suhom: izvodi se s ciljem da kasnije na vodi bude poznata
- imitacija zaveslaja: zadatak je dobiti predodžbu o osnovnoj motoričkoj strukturi kretanja kod kraula i leđne tehnike.
Igre na vodi
CILJ: Navikavanje na novi medij – vodu. Eventualan stečen strah gubi se kroz igru. Dizanje krivulje emocije na početku i na kraju:
- elementarne igre na suhom primjenjive u vodi
- štafetne igre
- igre s loptom.
Disanje
CILJ: Uspostavljanje optimalnog procesa disanja u tijeku aktivnosti u vodi, što je osnovni preduvjet za navikavanje na vodu:
- metodika disanja u mjestu
- metodika disanja u kretanju.
Plovnost u statičkom i dinamičkom položaju
CILJ: savladavanje osnovnih zakonitosti plutanja i kretanja kroz vodu i po vodi:
- metodika plutanja na vodi
- metodika klizanja po i pod vodom
- ronjenje bez disanja.
Učenje osnovnih motoričkih struktura plivačkih tehnika
CILJ: Struktura kretanja: Stjecanje osnovnih motoričkih informacija iz «kraula» i leđne tehnike poradi održavanja i kretanja po vodi:
- metodika obuke kraul – noge
- metodika obuke kraul – ruke
- metodika obuke leđno – noge
- metodika obuke leđno – ruke
- metodika obuke prsne tehnike – ruke
- metodika obuke prsne tehnike – noge.
Skokovi
CILJ: Savladavanje straha od pada i navikavanje na vodu:
- metodika skoka na noge
- metodika skoka na glavu
- metodika skoka iz vode u vodu.
OBUKA NEPLIVAČA:
- inicijalno provjeravanje
- navikavanje na vodu
- uranjanje glave u vodu
- gledanje pod vodom
- disanje
- plutanje
- klizanje
- skokovi na noge
UČENJE PLIVANJA:
- metoda usmenog izlaganja
- metoda demonstracije
- učenje rada nogu i povezivanje s disanjem
- učenje rada ruku i disanje
- koordinacija ruku i nogu sa i bez disanja
- ronjenje u dubinu i dužinu
- skokovi na glavu vježbe snalažljivosti i sigurnosti u vodi
SPORTSKO REKREACIJSKE AKTIVNOSTI U VODI:
- elementarne igre
- sportske igre
- štafetne igre
- korištenje vodenih efekata
P | U | S | Č | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
« pro | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |